گفت‌وگوی ایکنا با فریدون عموزاده خلیلی/ ۳

صوت | تدبیر فرهنگی برای دسترسی کودکان به اطلاعات

کد خبر: 4241226
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

پاییز و ماه مهر آن همواره نویدبخش فصلی برای آموختن است. آموزش و پرورش و تربیت نسلی که فردای بهتری را برای ایران عزیزمان می‌سازد، و نوید و امید به تحقق آن سبب شد که به گفت‌وگو با فریدون عموزاده خلیلی از نویسندگان پیشکسوت حوزه ادبیات کودک‌ونوجوان بپردازیم. با این نویسنده حول محور وضعیت کتاب‌و‌کتاب‌خوانی امروز کودکان‌و‌نوجوانان، نقش شبکه‌های مجازی در زندگی حقیقی، تولید محتوای نوجوانان، تأثیر اخلاقی الگوهای فرهنگی در زندگی و نکاتی از این دست گفت‌وگو کردیم. در ادامه بخش سوم را با عنوان «تدبیر فرهنگی برای دسترسی کودکان به اطلاعات» می‌شنوید.

فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک‌ونوجوان در گفت‌وگو با ایکنا درباره دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت گفت: در مورد اینکه چگونه بتوانیم دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت را مدیریت کنیم و نگران اتفاقات ناخوشایند نبوده و نگران نباشیم که فرزندان ما به فضاهایی بروند که مناسب حال آن‌ها نیست، باید تمهیدات ویژه‌ای را در نظر بگیریم. البته این نگرانی در تمامی دنیا وجود دارد و مختص جامعه ما نیست. در همه جای دنیا و کشورهایی که کودکان و نوجوانان و رشد و تعالی ایشان برای آن‌ها مهم است، یکی از مهمترین موضوعات این است که کودکان و نوجوانان چه مطالبی را بخوانند و به چه فضاهایی دسترسی داشته باشند.
 
 
 
خبر از نیلوفر قاسمی 
انتهای پیام
captcha